Autor Tema: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)  (Posjeta: 656 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Online sarakuzza

  • Kompresija boy
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 3699
  • Kad se uozbiljim kupit ću CeVeHa mit acht ventil
    • Automobil: Mondeo MK1(RS),MK2(2.0),MK3(1.8)
    • Lokacija: Split
DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« : 22 Kolovoz, 2013, 13:12:26 »
Pritisnut velikim problemom trošenja 10l benzina iz mog skromno potkovanog mondea odlučih promjeniti lambdu. Bolje jest ali ni blizu kako je bilo.

Zato kratki tutorial čišćenja, radio sam otprilike prema kantinim uputama:

evo ja sam danas malo cistio svoj MAF pa cemo vidit kako se ponasa sad auuto..
inace trosi mi 11L jbt.. i osjeti se benzin iza na auspuhu..lambda ili maf je otislo..










KAKO SKIDATI MAF?


Ono što je problematično je skidanje, OBAVEZNO STAVITE ODVIJAČ SPREJA, i ostavite par sati da djeluje. č¹Â arafići su aluminijski i provrte se jako jako lako. Ako se provrte gornji šarafići (kao što se meni dogodilo prvi put) nije sve izgubljeno.
Također se može skinuti stražnja strana poklopca pa tako dobijete pristup žicama sa obe strane. I ovdje vrijedi da morate jako oprezno sa odvijanjem. Imbus ne nasjedne kako treba i šaraf se provrti, nakon toga vam preostaje jedino probušiti/izbiti ove šarafe i staviti druge.
Dužina šarafa nije bitna tako da paše praktički od svega..... a uvijek možete kupiti šarafić s takvim navojem.


č¹Â TO KORISTITI ZA ČIč¹Â ćENJE???

Za čišćenje nikako koristiti WD, i karb sprej. Ovaj prvi će samo sve opet zamastiti dok je karb sprej preagresivan.
Najbolje je koristiti alkohol (70 ili 90 postotni a ne rakiju :D ), i ono što sam ja koristio je kontakt sprej.
Očisti žice tako dobro da se sjaje. Naravno na kraju opet žice isprati alkoholom jer je najsigurniji tj nema nikakvih dodataka koji mogu zamastiti.


KAKO ČISTITI??

a)
AKo uspješno skinete MAF onda vam nije problem očistiti sve kako spada.
Glavno pravilo: NJEŽNO I STRPLJIVO jer su žice osjetljive i najmanje što vam treba je da pukne. Nakon toga povratka nema.

Čistite štapićima za uši i nekakvom malom četkicom, ja sam koristio onu za čišćenje tipkovnice na laptopu i odradila je super posao.


b)
Ako ne skinete maf e onda ste ograničeni najvjerojatnije samo na štapiće. Skinite polovicu vate s njih kako ne bi savijali žice dok ih čistite kroz otvor. JAKO oprezno, koristite dosta tekućine tj alkohola, benzina ili kontakt spreja.



Offline saperica

  • Punopravni član
  • ***
  • Postova: 504
    • Automobil: ford fokus 1.6 benzin 2007 s LPG
    • Lokacija: zagreb
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #1 : 22 Kolovoz, 2013, 17:41:25 »
može pitanje o rezultatima pislije?
Jesi zadovolja rezultatima?

Online sarakuzza

  • Kompresija boy
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 3699
  • Kad se uozbiljim kupit ću CeVeHa mit acht ventil
    • Automobil: Mondeo MK1(RS),MK2(2.0),MK3(1.8)
    • Lokacija: Split
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #2 : 22 Kolovoz, 2013, 17:57:48 »
Danas sam čisto, stavio na auto.....provozat ću ga kasnije pa ćemo vidjeti. A za utjecaj na potrošnju će ipak se morati sačekati 10ak dana.

Offline McGruja

  • Novi član
  • *
  • Postova: 10
    • Automobil: Ford Focus mk2.5 1.6 16v
    • Lokacija: Beograd
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #3 : 22 Kolovoz, 2013, 18:44:46 »
Da li si dijagnostikom mogao da utvrdis neispravnost protokomera?

Offline CLX

  • CVH man
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 5169
  • escort CVH turbo power
    • Automobil: je sad samo jedan tamnoplavi escort s 4x4 pogonom i s ljutim cvh turbo motorm pod haubom dok je moja
    • Lokacija: tamo negdje daleko di cvh motor bruji
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #4 : 22 Kolovoz, 2013, 18:53:23 »
Kantoncu i dalje auto troši 16L/100km tak da ovaj dIy možeš lagano zaboraviti lol

inače ove niti na mafu se daju još bolje počistiti s carb sprejem il ja volim u špricu za farbanje natočit nitra i udri....pod tlakom je tak da ljepo sprese sve dolje i odma se posuši


isto tak kad se čisti maf onda je pametno i ostatak usisa počistiti jer ak je maf zasran onda je iza još gore...
Understeer is hitting the wall with your front end.
Oversteer is hitting the wall with your back end.
Horsepower is how fast you can hit the wall.
Torque is how far you can push that wall after you hit it.

Online sarakuzza

  • Kompresija boy
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 3699
  • Kad se uozbiljim kupit ću CeVeHa mit acht ventil
    • Automobil: Mondeo MK1(RS),MK2(2.0),MK3(1.8)
    • Lokacija: Split
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #5 : 22 Kolovoz, 2013, 18:56:49 »
Ne, dijagnostika na mondeu kakav je moj (OBD) ne prikazuje to tj ne mogu pristupiti i očitavati vrijednost
Grešku izbacuje jedino ako je žica prekinuta.

Preko OBD2 (na mondeu mk3 npr, focusima itd - OBDII) se može uživo isčitavati protok zraka tj vrijednost koju MAF očitava. Moraš uključiti data logging  nekoliko parametara a obavezno TPS. Tako možeš očitati u kojem trenutku si dodao gas i koliko je MAFu trebalo vremena da "vidi" veći protok zraka. Trebalo bi biti instantno, ako ima kašnjenja maf ne radi kako treba.
Može se testirati i multimetrom ali za to treba jako dobar uređaj koji može spremati podatke.

Skoro svaki maf će prilagoditi količinu zraka nakon što držiš na 2500 okretaja npr 5 sekundi, bitno je vrijeme koje mu je potrebno da očita promjenu protoka zraka i shodno tome prilagodi ubrizgavanje goriva
Ako nađeš grešku multimetrom tj vidiš da krivo očitava teško da će tada čišćenje pomoći, jedino zamjena.



@CLX i kakvi su rezultati nakon takvog divljačkog pohoda? :D :D
Koliko sam čitao žice su osjetljive tj sami premaz na njima, i zato ga nije dobro čistiti karb sprejem i agresivnim sredstvima.
Alkohol, benzin i slične nježnije stvarčice.
« Zadnja izmjena: 22 Kolovoz, 2013, 18:57:52 sarakuzza »

Offline CLX

  • CVH man
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 5169
  • escort CVH turbo power
    • Automobil: je sad samo jedan tamnoplavi escort s 4x4 pogonom i s ljutim cvh turbo motorm pod haubom dok je moja
    • Lokacija: tamo negdje daleko di cvh motor bruji
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #6 : 22 Kolovoz, 2013, 19:34:08 »
@CLX i kakvi su rezultati nakon takvog divljačkog pohoda? :D :D
Koliko sam čitao žice su osjetljive tj sami premaz na njima, i zato ga nije dobro čistiti karb sprejem i agresivnim sredstvima.
Alkohol, benzin i slične nježnije stvarčice.

pošto to radim 2/3 puta godišnje već 5 godina a sve to radi još uvijek očito da mu nije niš
evo sastav carb cleanera od abra
s tim da su "zaboravili" neke stvari al nebitno sad
http://www.imperialsupplies.com/msds0065640.shtml

inače visokooktanski benzin je najbolja stvar za čistiti tak nekaj
al od 120 oktana barem ;)
Understeer is hitting the wall with your front end.
Oversteer is hitting the wall with your back end.
Horsepower is how fast you can hit the wall.
Torque is how far you can push that wall after you hit it.

Offline CrnaTica

  • Palatschinka Meshtar du FKH
  • Administrator
  • Forum Fanatics
  • *****
  • Postova: 7075
    • Automobil: Ešrot šest 1.75 TDCi, ff sport lubeničar jedan zapeta šest HDi
    • Lokacija: Općina Bizovac
    • BazingaTeam | Small and useful mobile applications
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #7 : 22 Kolovoz, 2013, 20:37:43 »
ma kartoncu je rezervar istrunio :D
što se tiče žičica u mafu, zar nije to običan mjerni most koji reagira na promjenu u indukciji u drugoj zavojnici (nakon što se ona približi prvoj)?
ako nisam mašio fudbal, onda nije bitno ima li kakvog premaza na žicama ili ne

a multimetrom se vrlo lako može vidjet ispravnost mafa, ali ne digitalnim, već analognim ;)


Ford bez 'rđe je isto što i Mercedes bez nišana :D

Offline CLX

  • CVH man
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 5169
  • escort CVH turbo power
    • Automobil: je sad samo jedan tamnoplavi escort s 4x4 pogonom i s ljutim cvh turbo motorm pod haubom dok je moja
    • Lokacija: tamo negdje daleko di cvh motor bruji
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #8 : 22 Kolovoz, 2013, 20:48:09 »
protok zraka hladi žice pa im se mjenja otpor tj. ecu onda mjeri pad napona
Understeer is hitting the wall with your front end.
Oversteer is hitting the wall with your back end.
Horsepower is how fast you can hit the wall.
Torque is how far you can push that wall after you hit it.

Offline CrnaTica

  • Palatschinka Meshtar du FKH
  • Administrator
  • Forum Fanatics
  • *****
  • Postova: 7075
    • Automobil: Ešrot šest 1.75 TDCi, ff sport lubeničar jedan zapeta šest HDi
    • Lokacija: Općina Bizovac
    • BazingaTeam | Small and useful mobile applications
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #9 : 22 Kolovoz, 2013, 21:07:23 »
znači, opet nebitno ima laka, nema laka ili nečeg trećeg.
što će reć, ako su žice čitave, problem može bit u lošem otporniku/otpornicima mjernog mosta ili pojačalu.



Ford bez 'rđe je isto što i Mercedes bez nišana :D

Offline CLX

  • CVH man
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 5169
  • escort CVH turbo power
    • Automobil: je sad samo jedan tamnoplavi escort s 4x4 pogonom i s ljutim cvh turbo motorm pod haubom dok je moja
    • Lokacija: tamo negdje daleko di cvh motor bruji
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #10 : 22 Kolovoz, 2013, 21:09:25 »
pobere nečistoće pa se to karbonizira i onda ima sranja oko očitavanja...zato je ok to ponekad očistiti
mf je vječan ak se žice nerasture ;)
Understeer is hitting the wall with your front end.
Oversteer is hitting the wall with your back end.
Horsepower is how fast you can hit the wall.
Torque is how far you can push that wall after you hit it.

Offline CrnaTica

  • Palatschinka Meshtar du FKH
  • Administrator
  • Forum Fanatics
  • *****
  • Postova: 7075
    • Automobil: Ešrot šest 1.75 TDCi, ff sport lubeničar jedan zapeta šest HDi
    • Lokacija: Općina Bizovac
    • BazingaTeam | Small and useful mobile applications
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #11 : 22 Kolovoz, 2013, 21:14:20 »
a kao što rekoh, vrlo lako se može ispitat analognim voltmetrom


Ford bez 'rđe je isto što i Mercedes bez nišana :D

Online sarakuzza

  • Kompresija boy
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 3699
  • Kad se uozbiljim kupit ću CeVeHa mit acht ventil
    • Automobil: Mondeo MK1(RS),MK2(2.0),MK3(1.8)
    • Lokacija: Split
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #12 : 23 Kolovoz, 2013, 00:20:41 »
Zato sam napisao digitalni koji ima logging, tako bi bilo najbolje. Ili dobar analogni, ipak su naponi jako mali.

Offline CrnaTica

  • Palatschinka Meshtar du FKH
  • Administrator
  • Forum Fanatics
  • *****
  • Postova: 7075
    • Automobil: Ešrot šest 1.75 TDCi, ff sport lubeničar jedan zapeta šest HDi
    • Lokacija: Općina Bizovac
    • BazingaTeam | Small and useful mobile applications
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #13 : 23 Kolovoz, 2013, 00:25:33 »
ma analogni i odmah vidiš kako se kazaljka pomiče ;)


Ford bez 'rđe je isto što i Mercedes bez nišana :D

Online sarakuzza

  • Kompresija boy
  • Forum Fanatics
  • ******
  • Postova: 3699
  • Kad se uozbiljim kupit ću CeVeHa mit acht ventil
    • Automobil: Mondeo MK1(RS),MK2(2.0),MK3(1.8)
    • Lokacija: Split
Odg: DIY: Čišćenje MAF senzora (senzor protoka zraka)
« Odgovori #14 : 23 Kolovoz, 2013, 00:27:25 »
Samo je shranje što oni jeftini to dosta loše rade, a i treba ti neki sa malom skalom.

Najbolje na obdII sustavima, fino pikneš live grid i uživaš :D